Avustralya'nın Melbourne Monash Universitesinin bilgisayar mühendisliği bölümünden 2002 yılında mezun olan ve aynı okulda yüksek lisans tahsilini de tamamlayan Ori Allon, bir yandan Sydney'deki New South Wales üniversiteside doktora eğitimini sürdürürken diğer yandan da hepimizin SEO alışkanlıklarını toptan değiştirecek bir yeniliği geliştirmekle meşguldü. Zaten Orion algoritması adı verilen bu çalışmasını aynı zamanda doktora tezi olarak seçerek konuya daha fazla yoğunlaşabilme şansına erişmişti.
Ori Allon'un kafasına en çok takılan mesele, arama motorlarının meta keywordlere (meta etiketlere) verdiği gereksiz önem ve ilginin bir çok webmaster tarafından manuple edilmek suretiyle sömürülmesiydi. Yani diğer bir deyişle içerikle tamamen alakasız anahtar kelime bulutları oluşturularak internet kullanıcılarının doğru sonuçlara ulaşabilmesini engelleyen meta etiket ve anahtar kelime uygulamalarına bir çeki düzen verilmesi gerekiyordu. Uzun uğraşları ve emekleri sayesinde bir algoritma geliştirdi. Bu algoritmanın belli başlı temel özellikleri bulunmaktaydı:
1- Arama motorlarının kullanıcıya sunduğu içeriğe ait anahtar kelimelerin öncelikle yazı-metin başlığıyla uyumlu olması gerekliydi. Şayet bu ikisi arasında bir benzerlik varsa bu durumda anahtar kelimeler ile içerik arasındaki uyum, arama motoru tarafından araştırılıyordu. Şayet bu ikisi arasında bir benzerlik vesaire yoksa bu durumda mevcut site spam potansiyeli olan bir site olarak damgalanıyor ve kara listeye alınıyordu.
2- İçeriğin anahtar kelimeyle uyumu araştırılırken sadece aranılan kelimenin aynısı değil, aynı zamanda eş anlamlıları, zıt anlamlıları ve yakın anlamlıları da değerlendirilmektedir. Yani biz aramamızda "fatih" kelimesini aradığımızda onunla alakalı oan "osmanlı imparatorluğu", "istanbul
un fethi" "kamyon" "CAMİ" "TEKNİK DİREKTÖRLER" "istanbulun semtleri" " boğaziçi köprüsü" "sinema yönetmenleri" gibi ilişkili kelimeler de gözden geçirilecek ve buna göre anahtar kelime ile metnin arasında bir ilişki kurulmaya çalışılacaktır. Bunu yaparken ask.com örneğinde olduğu gibi aramanın daraltılması amacıyla çeşitli öneriler kullanıcıya sunulacaktır.
3- Bir kullanıcıya kişiselleştirilmiş arama sonucu sunmak amacıyla o kullanıcının arama motoru kullanım eğilimleri ve arama geçmişinden faydalanılarak ilişkili kelimeleri daha iyi bir şekilde kişiye özel sunma imkanı da yaratılabilecektir.
4- Toplist, directory gibi kullanıcıların faydalanmasına sunulacak içeriğe sahip olan sitelerin arama sonuçlarında daha gerilere atılması bu algoritmanın özelliklerinden birisidir.
Alıntı : Murat GÜNGÖR
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumda bazı HTML etiketlerini kullanabilirsiniz.
Yorm yaparken ahlaklı ve seviyeli yazılar yazın.
Amacınız reklam olmasın.
Kötü içerikli reklamlar silinir.